Teheran - Reisverslag uit Teheran, Iran van Durk en Reny Tinga - WaarBenJij.nu Teheran - Reisverslag uit Teheran, Iran van Durk en Reny Tinga - WaarBenJij.nu

Teheran

Door: Reny

Blijf op de hoogte en volg Durk en Reny

12 Juli 2014 | Iran, Teheran

Nooit gedacht ooit nog eens in Teheran te komen! We hadden vandaag weer een prachtige route door woestijnachtig gebied. Onderweg liep de temperatuur van Kevin zijn Toyota op. Toen hij de radiator dop losschroefde om te kijken of er nog genoeg water in het circuit zat, spoot er kokend water omhoog, op zijn arm en op zijn hoofd. Wonder boven wonder zat er op het parkeerterrein waar wij stonden een EHBO post. Die hebben hem direct ingesmeerd met brandzalf en nadat de radiator was bijgevuld konden we onze reis weer voortzetten.
Tijdens de tanktops onderweg hebben we de leukste gesprekjes met Iraniërs. Met name tieners willen heel graag hun Engels even oefenen. Het gebeurt ook heel vaak als Ali ons wat vertelt dat er Iraniërs bij ons komen staan om even naar het Engels te luisteren ;-) Onze aankomst in Teheran was weer hectisch. Grappig om te zien hoe wij ons als groep van 6 auto's door die enorme verkeerschaos bewegen. Voor sommigen is het spannend, maar de meesten genieten er zo langzamerhand echt van....

• 13 Juli 2014 - 11:34

De Buuf:

Eén goeden dag wereld reizigers,

Wat maken jullie toch een interessante tocht en wij (het thuisfront) kunnen er via deze weg van meegenieten. Hier is de rust weer gekeerd. Het was turen of naar Wimbledon of naar de voetbal. Misschien nog naar de finale kijken vanavond, maar dan is het ook klaar voor ondergetekende. Buiten tot 30 graden. Vandaag enige verkoeling tot wel 22 graden? Met jullie fort gaat het uitstekend. Het staat er nog in volle glorie bij, geen spinrag, geen onkruid, geen katten. Had nog een rondje gemaakt na jullie vertrek i.v.m. de achterdeuren.......die waren op slot!!!!!!!!!!!! Dubbel check is nooit verkeerd. Jullie allemaal gezond, behalve dan de brandwonden van de medepassagier? Het klinkt allemaal goed!! Verder heb ik van hieruit geen tekst en groet jullie met een dikke tut xxxxxxxxxxxxxxxxxx

• 13 Juli 2014 - 12:37

Rens:

Hidihi!
    Fijn om te horen dat jullie oke zijn. Genieten van jullie verslag. Heb net vakantie, maar ben op dit moment alleen thuis, de rest vd fam zit in de usa, tiede vakantie, Hendrik en Ype naar beurs in Orlando, komen woensdag weer thuis. Dikke tût Rens