Gorgan - Reisverslag uit Gorgān, Iran van Durk en Reny Tinga - WaarBenJij.nu Gorgan - Reisverslag uit Gorgān, Iran van Durk en Reny Tinga - WaarBenJij.nu

Gorgan

Door: Reny

Blijf op de hoogte en volg Durk en Reny

13 Juli 2014 | Iran, Gorgān

Vandaag een volledige reisdag gehad van Teheran naar Gorgan. We zijn eerst naar het noorden, richting Kaspische zee gereden en vervolgens naar onze eindbestemming Gorgan. Het eerste deel was erg mooi met allemaal bergpassen.
Aangekomen bij de Kaspische zee leek het een paar van ons wel leuk om even over het strand te crossen. De 2 Toyota's en de Mitsubishi waren helemaal in hun element, maar onze Kia zat al gauw tot aan de assen vast in het rulle zand. Na een paar vergeefse pogingen van de zwarte Toyota en de rode Mitsubishi werd besloten om een treintje te maken van zowel de Toyota als de Mitsubishiom de klus te klaren. Een prachtig gezicht, maar een enorme deuk in ons ego. Durk verwoordde het denk ik wel goed:"Één korrel zand is al teveel voor onze Kia " ;-(
Het tweede gedeelte van de reis was voor ons allemaal heel anders dan verwacht. We hadden eindelijk rustige wegen verwacht, maar reden nog steeds te midden van kamikaze piloten. Erg inspannend rijden, maar o zo leuk. Als Iraniërs achter het stuur kruipen lijkt het wel of ze een computerspelletje aan het spelen zijn. Elk gaatje moet worden benut, of het nou nut heeft of niet. Het vreemde is dat ze allerbehalve agressief zijn of zo. Onder alle capriolen die ze uithalen hebben ze nog alle tijd om vriendelijk naar ons te lachen en uitgebreid te zwaaien. Kom daar in Nederland maar eens om.....
We gebruiken ondertussen onze I-phone om te navigeren. Hij hangt netjes in een houder die we gisteren in Teheran gescoord hebben. aan het raam

• 14 Juli 2014 - 12:27

De Buuf:

Als er maar geen krasjes aan de KIA zijn gekomen. Tut