Samarqand - Reisverslag uit Samarkand, Oezbekistan van Durk en Reny Tinga - WaarBenJij.nu Samarqand - Reisverslag uit Samarkand, Oezbekistan van Durk en Reny Tinga - WaarBenJij.nu

Samarqand

Door: Reny

Blijf op de hoogte en volg Durk en Reny

20 Juli 2014 | Oezbekistan, Samarkand

Vandaag een korte rit, slechts 205 km. Gezien de slechte weg vanaf de grens van Turkmenistan naar Bukhara waren we uitgegaan van een reistijd van 4 tot 5 uur. Maar zoals wel vaker tijdens deze trip was de realiteit weer anders dan verwacht. De weg was over het algemeen redelijk (een beetje Belgisch) zodat we om 1 uur al in ons hotel aankwamen waar we afscheid namen van onze gids Bibi. Vanavond komt haar opvolger. We zijn weer benieuwd. Ik zit hier in de lobby te typen naast een paar Oezbeekse gidsen die mij condoleerden met het neergehaalde vliegtuig van Malysian Airways. Het houdt wereldwijd de gemoederen bezig. Wat een drama, ongelooflijk!
Oezbekistan is heel anders dan verwacht. De mensen zijn heel erg vriendelijk, heel veel hebben de mond vol met gouden tanden en kiezen, de vrouwen hebben over het algemeen lange gekleurde jurken aan. Het is het schoonste land tot nu toe sinds we Turkije hebben verlaten, de huizen zijn over het algemeen netjes. De natuur is prachtig groen en het land vlak. Net zoals in de voorgaande landen vindt een groot deel van het leven zich af aan de kant van de weg. Het is één grote sliert van kraampjes met voornamelijk meloenen, maar die komen ons zo langzamerhand de oren en neusgaten uit. De 4 baanswegen worden door voetgangers, fietsen, tractors, motoren en héél veel ezels gebruikt.

• 21 Juli 2014 - 03:46

Hans:

T klinkt allemaal erg exotisch! Heel Veel plezier en bovenal 'safe travels'!

• 21 Juli 2014 - 03:46

Hans:

T klinkt allemaal erg exotisch! Heel Veel plezier en bovenal 'safe travels'!