Tashkent - Reisverslag uit Tasjkent, Oezbekistan van Durk en Reny Tinga - WaarBenJij.nu Tashkent - Reisverslag uit Tasjkent, Oezbekistan van Durk en Reny Tinga - WaarBenJij.nu

Tashkent

Door: Reny

Blijf op de hoogte en volg Durk en Reny

22 Juli 2014 | Oezbekistan, Tasjkent

Vandaag weer een makkie. Morgen gaan we de grens over naar Kirgizie en de laatste plaats in Oezbekistan waar we de meeste kans hadden om een redelijk bed zouden kunnen vinden was Toshkent. Een stad met ruim 2 miljoen inwoners en een echte voormalige Russische stad. Er staan mooie rijksgebouwen en de stad heeft heel veel groen, maar de flats waar de bevolking in wonen zien er erg troosteloos uit. De route van vandaag was niet spectaculair, maar dat is wel vaker zo richting een grens. De wegen waren nog steeds vierbaans en werden weer gedeeld door alles wat maar van A naar B moet. Spookrijders kwamen we vandaag ook tegen, daar wordt hier niet om gemaald. De gaten die soms onverwachts opduiken in het asfalt hebben we over het algemeen redelijk kunnen ontwijken. We zijn maar een paar keer volop en gat ingedoken ;-( De Kia begint af en toe dan ook wel een beetje te kreunen en moet hoogstwaarschijnlijk als hij weer thuiskomt wel even bij de dealer langs;-)
Morgen vertrekken we al vroeg naar Kirgizië, qua natuurschoon vermoedelijk het mooiste land dat we aandoen, maar qua slaapaccommodaties het slechtst. Er zal zo wie zo een keer overnacht moeten worden in een yurt en een keer in een homestay. Internetten kan dus wel eens problematisch worden! Uiteraard laten we zo gauw mogelijk weer wat van ons horen. Intussen hopen we dat jullie je in Nederland geen zorgen om ons maken. Kirgizië is een veilig land en we reizen steeds met elkaar en onder begeleiding van een gids.

• 22 Juli 2014 - 13:09

Ingrid Tinga:

Lieve pa en ma. Ik maak me persoonlijk steeds minder zorgen :) is fijn om te horen hoe het daar gaat. Ik hoop dan ook dat we de komende dagen nog wat horen, want die complete radiostilte vind ik maar niks :) Veel liefs en geniet er van. XXX