China - Reisverslag uit Hami, China van Durk en Reny Tinga - WaarBenJij.nu China - Reisverslag uit Hami, China van Durk en Reny Tinga - WaarBenJij.nu

China

Blijf op de hoogte en volg Durk en Reny

07 Augustus 2014 | China, Hami

Het heeft uiteindelijk 5 dagen geduurd voor we in China mochten rijden. Toen we voor de Chinese grens stonden bleek die door onenigheid met de Oeigoeren een dag na het Suikerfeest gewoon nog een dag gesloten, waardoor wij 24 uur voor de grens moesten staan wachten! De tweede dag hadden we nodig om de grens te passeren. De derde en vierde dag om de auto's en onszelf te laten keuren en een Chinees rijbewijs en kentekenbewijs te regelen. Toen we dan uiteindelijk de vierde dag zouden vertrekken naar Hotan bleken daar rellen uitgebroken te zijn waarbij, zo hoorden we achteraf zo'n 100 doden gevallen zijn. Om die reden werden we vlak voordat we Hotan in zouden rijden door een zeer agressieve politie weer terug gestuurd naar Kashgar, waar we dus achteraf heel erg blij om waren. Zo kwam het dat wij ipv 2, 4 nachten in ons eerste hotel in China moesten overnachten.