één na laatste hotel - Reisverslag uit Shijiazhuang, China van Durk en Reny Tinga - WaarBenJij.nu één na laatste hotel - Reisverslag uit Shijiazhuang, China van Durk en Reny Tinga - WaarBenJij.nu

één na laatste hotel

Blijf op de hoogte en volg Durk en Reny

18 Augustus 2014 | China, Shijiazhuang

Nog maar een kleine 300 km naar onze eindbestemming! We hebben gisteren genoten van onze vrije dag. Durk en ik zijn de hele dag lekker door de stad gelopen. Aan het eind van de middag kwamen we in een groot park met daarin een groot plein waar weer duizenden Chinezen aan het genieten waren van hun vrije zondagmiddag. Er werd volop gedanst, gezongen, spelletjes gedaan en gesocialised. We waren weer een attractie. Zodra we ergens stil gingen staan hadden we een groepje mensen om ons heen staan om ons uitgebreid te bekijken, te begroeten en uiteraard weer te fotograferen. 's Avonds hebben we heel leuk gegeten in een restaurantje met allemaal exotische dames in de bediening. Daarna hebben we nog even op de 4 de verdieping van ons hotel rondgekeken. Daar hadden ze Happy KTV Rooms! We wisten niet wat we ons daar bij voor moesten stellen, maar het bleken kamers te zijn die ingericht zijn als woonkamer met KTV en karaoke installatie waar je met vrienden samen een feestje kunt vieren ;-) Vandaag moesten we een kleine 600 km overbruggen naar ons één na laatste hotel. We vertrokken om 9 uur en kwamen hier pas om half 7 aan! De hele route werden we geplaagd door wegwerkzaamheden en - omleidingen. Ook reed één van onze medereizigers na de lunch pardoes in de zijkant van onze Limburgse vader en zoon. Toen we dan eindelijk bij de afslag waren werden we door de politie aan de kant gezet. Ze wilden al onze papieren hebben en namen 1,5 uur de tijd om die grondig te bestuderen. Vanavond dus nog maar even lekker eten met elkaar en er morgen maar weer fris tegenaan ;-)