plein vd hemelse vrede enz - Reisverslag uit Longtan, China van Durk en Reny Tinga - WaarBenJij.nu plein vd hemelse vrede enz - Reisverslag uit Longtan, China van Durk en Reny Tinga - WaarBenJij.nu

plein vd hemelse vrede enz

Blijf op de hoogte en volg Durk en Reny

21 Augustus 2014 | China, Longtan

Vandaag zijn we met z'n achten op pad geweest om wat bezienswaardigheden te bezoeken in Beijing. Ipv met taxi's leek het ons wel leuk om met het openbaar vervoer, lees bus, te gaan. We zijn naar het plein van de eeuwige vrede en naar de verboden stad geweest. Een grote teleurstelling. Wat een mensen!! Het schijnt van november tot april een heel andere sfeer uit te ademen, maar nu kwam het allemaal totaal niet tot z'n recht. Op zoek naar een Mc Donalds zijn we met z'n achten in een taxibusje gestapt, wat leuke foto's opleverde;-)
Daarna hebben we de metro gepakt naar de oude Chinese volkswijkjes, de Hotungs. Dat was, ondanks dat het daar ook weinig authentiek was, wel even leuk.
Tot slot met 2 gewone taxi's weer terug naar het hotel. Een rit van 3 kwartier voor zo'n 7 euro. Kom daar in Holland eens voor .......