Calgary- Saskatchewan - Reisverslag uit Fort Saskatchewan, Canada van Durk en Reny Tinga - WaarBenJij.nu Calgary- Saskatchewan - Reisverslag uit Fort Saskatchewan, Canada van Durk en Reny Tinga - WaarBenJij.nu

Calgary- Saskatchewan

Blijf op de hoogte en volg Durk en Reny

13 Februari 2016 | Canada, Fort Saskatchewan

Vandaag zijn we 500 km opgeschoven naar het noorden. De hoofdwegen zijn tot nu toe schoon. Zodra je een zijweg inrijdt beland je wel direct in de sneeuw. De Ford voelt zich helemaal thuis in de sneeuw en geeft ons een heel vertrouwd gevoel. Vlak boven Calgary was de omgeving ronduit lelijk, maar hoe verder we naar het noorden kwamen, hoe mooier het werd. De dinosaurussen van Drumheller hebben we maar overgeslagen. Ik ben de hele dag druk geweest met "wild spotten" terwijl Durk lekker aan het rijden was. We zijn ongetwijfeld heel veel wild tegengekomen, maar het enige wat ik heb kunnen vinden waren een paar herten en een vos. Morgen maar weer verder zoeken naar al die bizons, coyotes, moose, elken en wolven die hier rondscharrelen. We overnachten vannacht in Saskatchewan, een plaats waar alles om de olie-industrie draait. Een liter benzine kost hier maar 40 cent! We hebben de reservetanks dus ook maar even gevuld.....