McMurray- Chipewyan - Reisverslag uit Lobstick Island, Canada van Durk en Reny Tinga - WaarBenJij.nu McMurray- Chipewyan - Reisverslag uit Lobstick Island, Canada van Durk en Reny Tinga - WaarBenJij.nu

McMurray- Chipewyan

Blijf op de hoogte en volg Durk en Reny

15 Februari 2016 | Canada, Lobstick Island

Vandaag was het dan zover! De Iceroads! Vanmorgen Fort McMurray uitgereden en na 75 km hield de weg op om over te gaan in Iceroads. De hele dag rijden in een witte wereld, zonder een stad of dorp te passeren. Hoe bijzonder wil je het hebben. De angst dat het gevaarlijk zou zijn om hier te rijden is inmiddels (zeker bij ons) helemaal verdwenen. Dat de auto betrouwbaar is, was gisteren al duidelijk. We kwamen de hele dag toch nog wel behoorlijk veel verkeer tegen en de mobiele telefoon met de Canadese simkaart had gewoon de hele dag bereik. En dan hebben we ook nog het beacon, voor het geval dat..... We zitten nu in het huis van het opperhoofd van 2 stammen in Chipewyan. Heel bizar. De voordeur was gewoon open, dus we konden zo naar binnen en een slaapkamer uitzoeken. Toen we net binnen waren kwamen er ook nog 2 Canadese echtparen, die hier vannacht ook blijven slapen. We gaan zo eerst even eten in het lokale "restaurant" en vanavond met een beetje geluk het noorderlicht zien.

• 16 Februari 2016 - 08:31

Bauke:

Goede morgen.
    Zal een geweldige ervaring geweest zijn zo over het ijs te gaan.
    Heel geruststellen die dagelijkse check.
    Er zijn dus meer avonturiers onderweg ha ha.
    Geniet maar doen wij ook met deze berichtjes en foto's