Fort Providence- Yellowknife - Reisverslag uit Yellowknife, Canada van Durk en Reny Tinga - WaarBenJij.nu Fort Providence- Yellowknife - Reisverslag uit Yellowknife, Canada van Durk en Reny Tinga - WaarBenJij.nu

Fort Providence- Yellowknife

Blijf op de hoogte en volg Durk en Reny

18 Februari 2016 | Canada, Yellowknife

Vanmorgen, na een Amerikaans ontbijtje, zijn we voor het eerst met sneeuwval op pad gegaan, richting Yellowknife, de meest noordelijke plaats, waar we 2 nachten zullen blijven. In Yellowknife houden de wegen op. Vanuit hier zullen we morgen de omgeving gaan verkennen. Er wordt hier met geen woord meer gerept over een milde winter....het is hier echt vréselijk koud met een gevoelstemperatuur van min 36! We hebben vandaag onderweg even een stukje Iceroad richting Gameti gereden. Een oneindig mooie witte wereld, waar we alleen een sneeuwschuiver tegen kwamen. Je mocht er maar 30km per uur rijden en we hadden gezien de eenzaamheid, het slechte zicht en alle hobbels ook niet de behoefte om sneller te gaan. Maar, WAT MOOI!!! Hier zijn we voor gekomen!!!