Yellowknife- Fort Providence - Reisverslag uit Fort Simpson, Canada van Durk en Reny Tinga - WaarBenJij.nu Yellowknife- Fort Providence - Reisverslag uit Fort Simpson, Canada van Durk en Reny Tinga - WaarBenJij.nu

Yellowknife- Fort Providence

Blijf op de hoogte en volg Durk en Reny

21 Februari 2016 | Canada, Fort Simpson

Eergisteravond belandden we in Yellowknife in een bar/restaurant met locals. Altijd leuk. Er wordt in dit gedeelte van Canada ontzettend veel gegeten en de meeste mensen zijn dan ook enorm zwaar, maar stuk voor stuk goedlachs. Yellowknife is behoorlijk toeristisch met voornamelijk chinezen, die direct herkenbaar zijn door hun huurjassen. Enorme blauwe jassen met een grote bontkraag. Nadat we gegeten hadden hebben we ons goed ingepakt en zijn de stad uitgereden om het noorderlicht te zien. Het was ontzettend koud, met een gevoelstemperatuur van -36, maar dat hadden we er graag voor over. Het noorderlicht was niet erg actief, maar toch leuk om gezien te hebben. Gisteren zijn we weer teruggereden van Yellowknife naar Fort Providence. Toen we 3 dagen geleden van Fort Providence naar Yellowknife reden, sneeuwde het, maar gisteren troffen we het met een strakblauwe lucht. We hebben dan ook nog een mooie D-tour gemaakt via een Iceroad naar een indianendorp. Het is onvoorstelbaar hoeveel indianen er in het noorden van Canada wonen! Aangekomen in ons hotel in Fort Providence bleek er een groot evenement van een ski-doo club te zijn en de meesten zouden bij ons in het hotel overnachten. Volgens de dame van de receptie zou het een roerig nachtje worden