Fort Providence- Fort Simpson - Reisverslag uit Fort Simpson, Canada van Durk en Reny Tinga - WaarBenJij.nu Fort Providence- Fort Simpson - Reisverslag uit Fort Simpson, Canada van Durk en Reny Tinga - WaarBenJij.nu

Fort Providence- Fort Simpson

Blijf op de hoogte en volg Durk en Reny

21 Februari 2016 | Canada, Fort Simpson

Gisteravond was het zaterdagavond en blijkbaar maken ze daar altijd een feestje van in Fort Providence. Na ons hamburger diner in het lokale "restaurant" togen we naar the Place to be on a saterday evening. Toeristen zijn er deze tijd van het jaar niet, dus we waren er alleen met de lokale indianen (die zichzelf liever aboriginals) noemen en een groep van de ski-doo club. Het dak ging eraf!!! Ik vond het weer prachtig om mee te maken. Wat een gemeenschapszin in zo'n kleine gemeenschap. Er werd ontzettend veel gelachen, gedronken, geknuffeld en gedanst op liedjes zoals "Mustang Sally". We werden helemaal geaccepteerd en ik belandde op een gegeven moment zelfs nog op de dansvloer. Vandaag zijn we weer een stukje opgeschoven naar Fort Simpson. We troffen weer prachtig weer en de route was weer schitterend.

• 22 Februari 2016 - 08:11

Bauke:

Geweldig te horen dat de mensen daar zo blijmoedig leven en ook de toeristen in hun armen sluiten.

xx bauke