Fort Nelson- Dawson Creek - Reisverslag uit Dawson Creek, Canada van Durk en Reny Tinga - WaarBenJij.nu Fort Nelson- Dawson Creek - Reisverslag uit Dawson Creek, Canada van Durk en Reny Tinga - WaarBenJij.nu

Fort Nelson- Dawson Creek

Blijf op de hoogte en volg Durk en Reny

23 Februari 2016 | Canada, Dawson Creek

Tijdens ons continental breakfast in ons hotel in Fort Nelson vertelde een trucker ons dat er normaal gesproken deze tijd van het jaar 1,5 meter sneeuw ligt en dat de temperatuur 10 tot 15 graden lager is. Dat was inderdaad wat wij verwacht hadden te zien. Maar goed. De route was schitterend (500km), ook zonder sneeuw. Hele steile hellingen, veel bochten en vaak uitzicht over bergen. Er reden meer trucks voor de mijnbouw dan personenauto's. Overal stonden borden dat de truckers hun remmen moesten checken en sneeuwkettingen omdoen. Aangezien er geen sneeuw op de weg lag stoven de truckers echter met 140km !!! bij de hellingen naar beneden!!! Echt niet te geloven. Tot 100km boven Dawson Creek vind je nog steeds geen dorpen, alleen af en toe enorm troosteloze barakken waar de mannen die in de mijnbouw werken bivakkeren. De AZC's in Nederland zien er heel wat beter uit. 100km boven Dawson Creek begint eindelijk de bewoonde wereld weer. Enorme villa's worden afgewisseld door stacaravans en kleine bouwvallige huisjes, met bijna standaard het erf vol met oude autowrakken. Natives zie je niet meer in dit gebied. Was het in Fort Nelson nog allemaal oliewinning, Dawson Creek leeft voornamelijk van de gaswinning.

• 24 Februari 2016 - 08:50

Bauke:

Geniet elke dag van jullie berichtjes.

Hoe lang duurt de reis nog??

groetjes