Calgary- Jasper - Reisverslag uit Jasper Park Lodge, Canada van Durk en Reny Tinga - WaarBenJij.nu Calgary- Jasper - Reisverslag uit Jasper Park Lodge, Canada van Durk en Reny Tinga - WaarBenJij.nu

Calgary- Jasper

Door: Reny

Blijf op de hoogte en volg Durk en Reny

07 Februari 2018 | Canada, Jasper Park Lodge

Vandaag hebben we onze eerste reisdag gehad. Om erin te komen een mooie afstand van zo’n 450 km. Het eerste stuk via Banff tot aan Lake Louise reden we over the Trans Canada Highway. Er is de laatste tijd erg veel sneeuw gevallen en er was dan ook maar 1 rijbaan sneeuwvrij. Canadezen anticiperen blijkbaar ook niet altijd even goed op de weersomstandigheden want we kwamen langs 3 ongelukken. Na Lake Louise namen we de afslag naar de 93, richting Jasper. De telefoon had toen al een poosje geen bereik en we zijn dan ook blij dat we een beacon mee hebben genomen voor als de nood aan de man komt. Vanaf de afslag begon het echt mooi te worden. De weg was bedekt met een dikke laag sneeuw, er waren bijna geen andere auto’s en we zagen heel veel sneeuwlawines. Op 1 berghelling was een hele brede waterval prachtig bevroren en werd door bergbeklimmers beklommen. Je moet het maar durven. Jasper is een leuk toeristisch plaatsje, waar wij ons de rest van de dag wel zullen vermaken.

• 08 Februari 2018 - 10:09

Bauke:

Blij dat de vlucht kort en goed is verlopen. Verder heel goede trip. Blijf jullie volgen. Liefs uit Leeuwarden

• 10 Februari 2018 - 04:51

Durk En Reny Tinga:

Hoi.
    Leuk dat jullie ons volgen! Het is hier echt prachtig! Veel kilometers, maar daar maalt Durk niet om en ik vermaak mij ook uitstekend als passagier.
    Liefs, Durk en Reny.