Jasper-Prince George-Smithers - Reisverslag uit Smithers, Canada van Durk en Reny Tinga - WaarBenJij.nu Jasper-Prince George-Smithers - Reisverslag uit Smithers, Canada van Durk en Reny Tinga - WaarBenJij.nu

Jasper-Prince George-Smithers

Door: Reny

Blijf op de hoogte en volg Durk en Reny

09 Februari 2018 | Canada, Smithers

We moesten vandaag 750 km afleggen van Jasper naar Smithers. Vanwege de extreme sneeuwval van de afgelopen dagen besloten we geen enkel risico te nemen en vanmorgen vroeg bij donker te vertrekken. Dat viel nog niet mee. Het sneeuwde nog steeds, waardoor het zicht erg slecht was en de weg was alles behalve schoon. Als we een vrachtauto tegen kwamen zagen we totaal niets meer en konden niets anders dan nog langzamer rijden dan we al deden. Toen het licht werd reed het een stuk makkelijker. Bijzonder om te zien dat als er sneeuw ligt, de sneeuwschuivers aan de voorkant sneeuwschuiven en aan de achterkant op de hellingen en in de bochten zand en steentjes op de weg gooien. Ondanks die voorzorgsmaatregelen hebben we toch een aantal trucks in de berm zien liggen. Vreemd was het, dat wij, terwijl wij gewoon met het verkeer meereden, aan de kant werden gezet door een zeer geagiteerde agent (met zijn hand aan zijn pistool) wegens onverantwoordelijk rijgedrag. Hij “beloonde” dat met een boete van 140 CAD. Dat kon onze dag echter niet bederven. Halverwege de dag brak de zon door en ontvouwde zich een prachtige witte wereld. De bomen, het land en huizen waren door de verse sneeuwval bedekt met een dikke laag sneeuw. In de dorpen en steden waren ze druk bezig alle straten weer wat begaanbaar te maken, waardoor er overal enorme bergen sneeuw lagen. Al met al een fantastische dag..... en dan heb ik de vele elanden die we gezien hebben nog niet eens benoemd.

• 09 Februari 2018 - 10:09

Syt:

Hey Durk en Reny,
    Wat is het weer heerlijk jullie reisverslagen te lezen. Krekt as binne je der in bytsje by no? Top.
    Liefs,
    Syt

• 10 Februari 2018 - 05:27

Durk En Reny Tinga:

Hoi.
    Leuk dat je ons weer volgt. Het is tot nu toe weer een super mooie trip. We zien en beleven weer van alles. Gistermiddag werden we door een politieagent, met zijn hand bij zijn pistool, staande gehouden omdat we volgens hem met de uiterst gevaarlijke condities van de wegen, onverantwoord snel aan het rijden waren. Leuk, omdat we gewoon net zo snel als de rest reden. De man had duidelijk zijn dag niet. Voor de rest hadden we het niet beter kunnen treffen: extreme koude, veel sneeuw, veel ijs en een prachtige blauwe lucht.
    Liefs, Reny