Tok-Fairbanks - Reisverslag uit Fairbanks, Verenigde Staten van Durk en Reny Tinga - WaarBenJij.nu Tok-Fairbanks - Reisverslag uit Fairbanks, Verenigde Staten van Durk en Reny Tinga - WaarBenJij.nu

Tok-Fairbanks

Door: Reny

Blijf op de hoogte en volg Durk en Reny

14 Februari 2018 | Verenigde Staten, Fairbanks

Tijdens het ontbijt in Tok troffen we een jong gezin met 3 kinderen, die we in Whitehorse ook al getroffen hadden. Zij gingen verhuizen van Edmonton naar Anchorage en vroegen wat wij in de winter in Alaska deden. Toen we vertelden dat we van Calgary naar Fairbanks reden en weer terug, was hun reactie: “you dutchman are crazy”.
Gelukkig hoefden we vandaag maar 325km te rijden van Tok naar Fairbanks, want het sneeuwde behoorlijk, het zicht was vaak erg slecht en zelfs op de Alaska Highway lag op sommige plaatsen een dikke laag sneeuw. In Nederland zou dit code rood of mogelijk nog erger zijn. Het openbaar vervoer zou compleet plat liggen. Hier niet hoor. Hier rijd je gewoon rustig door en krijg je af en toe een enorme lading sneeuw over je heen van een sneeuwschuiver, waardoor je een poosje echt helemaal niets meer ziet. Nadat ons dit de eerste keer was overkomen, zijn we de keren daarna als we een sneeuwschuiver tegenkwamen maar even aan de kant van de weg gaan staan.
Fairbanks is onze meest noordelijke stad van deze reis en met alle vers gevallen sneeuw is het hier sprookjesachtig mooi. Dit is zoals we verwacht hadden dat Alaska eruit zou zien.

• 14 Februari 2018 - 18:45

Syt:

Wat weer een bijzondere belevenis! Foto's? ;)
    xx Syt

• 15 Februari 2018 - 01:56

Durk En Reny Tinga:

Op de een of andere manier lukt het me niet om de foto’s erbij te plaatsen