Tok-Whitehorse - Reisverslag uit Whitehorse, Canada van Durk en Reny Tinga - WaarBenJij.nu Tok-Whitehorse - Reisverslag uit Whitehorse, Canada van Durk en Reny Tinga - WaarBenJij.nu

Tok-Whitehorse

Door: Reny

Blijf op de hoogte en volg Durk en Reny

18 Februari 2018 | Canada, Whitehorse

Zijn we steeds bedacht op gladde wegen, bleek gistermiddag dat er nog een ander gevaar op de loer kan liggen. Vlak voor Tok zagen we een auto die een grote elk (eland) had aangereden. De eland kon het niet na vertellen, de auto had zware schade en er stonden 2 ambulances bij.
Vandaag reden we de 620km van Tok in Alaska, naar Whitehorse in Canada terug. Onderweg kwamen we een groep van 9 kariboes tegen, die rustig aan het grazen waren. De grensovergang van Alaska naar Canada ging een stuk vlotter dan van Canada naar Alaska. Het was alleen even spannend of Durk zijn in Fairbanks gekochte bontmuts van een wasbeer wel mee mocht nemen over de grens. Na grondig overleg met zijn collega’s gaf de douanebeambte gelukkig groen licht.
Was het afgelopen maandag toen wij naar Tok reden helemaal verlaten op de Alaska Highway, vandaag stonden er allemaal auto’s met lege snowscooteraanhangers langs de weg geparkeerd. Het is in deze omgeving blijkbaar een populaire hobby om er in het weekend met de snowscooter op uit te trekken om te gaan jagen.