Watson Lake- Fort Nelson - Reisverslag uit Fort Nelson, Canada van Durk en Reny Tinga - WaarBenJij.nu Watson Lake- Fort Nelson - Reisverslag uit Fort Nelson, Canada van Durk en Reny Tinga - WaarBenJij.nu

Watson Lake- Fort Nelson

Door: Reny

Blijf op de hoogte en volg Durk en Reny

20 Februari 2018 | Canada, Fort Nelson

We hadden vandaag een mooie route van 515 km. Er was ons verteld dat we vandaag, tussen Tok en de Liard hotsprings, 100% zeker, bizons zouden tegenkomen. Nou, dat was zeker waar. Eerst eens een paar, toen nog eens een paar.....wij helemaal blij. Maar hoe verder we kwamen hoe meer bizons we zagen. Echt hele kuddes, van zo’n 50 stuks. Het overtrof onze stoutste verwachtingen. Wat hebben we genoten. Tussendoor zagen we ook nog een vos aan de kant zitten, lekker in het zonnetje. Bij de Liard hotsprings zijn we uiteraard even uitgestapt. In dat gebied schijnen heel veel beren hun winterslaap te houden en om ze niet te storen is de prachtige canopywalk, die om de heetwaterbron heenloopt in de winter gesloten. De omgeving was echter wel prachtig en zoals we zo langzamerhand wel gewend zijn, waren we weer helemaal alleen. Na dit uitstapje volgden de mooiste kilometers van vandaag. De weg was vrij smal en slingerde dwars door de Rocky Mountains. De vergezichten waren prachtig. Achter elke bocht was het uitzicht weer anders. Indrukwekkende witte bergmassieven en meren, met daarboven een helder blauwe lucht.

• 20 Februari 2018 - 08:05

Bauke:

Geweldige al deze berichtjes
    GENIET nog maar ff, want tijd schiet al weer op zeker.
    Groetjes uit het grieperige( Djoe) Leeuwarden.(knapt al weer op hoor)

Dooeeeiii