Jasper-Kitwanga-Dease Lake - Reisverslag uit Dease Lake, Canada van Durk en Reny Tinga - WaarBenJij.nu Jasper-Kitwanga-Dease Lake - Reisverslag uit Dease Lake, Canada van Durk en Reny Tinga - WaarBenJij.nu

Jasper-Kitwanga-Dease Lake

Door: Reny

Blijf op de hoogte en volg Durk en Reny

10 Februari 2018 | Canada, Dease Lake

We hadden vandaag een rit van 600 km voor de boeg, maar gezien onze ervaring van gistermorgen zijn we bij daglicht vertrokken. Toen we onze bagage in de auto zetten hadden we het gevoel of onze oren en vingers eraf zouden vallen van de kou. Het bleek min 30 te zijn! We vervolgden de Trans Canada Highway tot aan Kitwanga om vanaf daar de 37 (Cassiar Highway) richting het noorden te nemen. Vandaag werd ons duidelijk wat men bedoelt als men het over een “Winterwonderland” heeft. Wat een SCHITTERENDE DAG!!! Doordat er de laatste dagen zo ontzettend veel sneeuw gevallen is, is alles met een hele dikke laag sneeuw bedekt. De bomen zien er werkelijk spectaculair uit en de wegen zijn overal nog bedekt met een laag sneeuw e/o ijs. Desondanks rijdt iedereen tussen de 80 en de 100 km per uur. Wij passen ons wat dat betreft graag aan. We kwamen vandaag weer heel weinig verkeer tegen en slechts af en toe een kleine indianennederzetting. We overnachten vandaag in Dease Lake, een kleine indianennederzetting met slechts een benzinepomp en een kleine supermarkt.