Watson Lake- Whitehorse - Reisverslag uit Whitehorse, Canada van Durk en Reny Tinga - WaarBenJij.nu Watson Lake- Whitehorse - Reisverslag uit Whitehorse, Canada van Durk en Reny Tinga - WaarBenJij.nu

Watson Lake- Whitehorse

Door: Reny

Blijf op de hoogte en volg Durk en Reny

12 Februari 2018 | Canada, Whitehorse

We hoefden vandaag maar 450km te rijden van Watson Lake naar Whitehorse. We begonnen de dag met een heerlijk seniorenontbijtje in een local restaurantje, waarvan wij, als kleine eters toch nog de helft lieten staan. Toen we in de auto stapten was het min 35 graden en het is de hele dag niet veel warmer geworden. Gistermiddag vond de hoteleigenaresse het met min 20 een heerlijke temperatuur. We dachten dat ze ons de gek aanstak, maar ik moet zeggen nu we weer een dag verder zijn, we toch wel een beetje aan de lage temperaturen beginnen te wennen. Het was ook vandaag weer ontzettend rustig op de weg. Het lijkt wel of niet alleen de beren, maar ook heel veel mensen in winterslaap zijn. Het leven lijkt hier in de winterperiode compleet stil te liggen. Zelfs langs de Alaska Highway zijn alle benzinepompen, hotels, motels en restaurantjes gesloten. Doordat het zo rustig was hadden we het geluk verscheidene kariboes langs en op op de weg te zien. De weg was ook vandaag gewoon weer bedekt met platgereden sneeuw en ijs. Toen we aankwamen in Whitehorse zijn we nog even een stukje de Klondike Highway richting het noorden opgereden. Op National Geographic volgen wij altijd het leven van de golddiggers Parker Schnabel en Tony Beets in Gold Rush. In de winter zijn hier natuurlijk helemaal geen mining activiteiten, maar we wilden toch even het sfeertje proeven. Bij de receptie van ons hotel hoorden we dat vanavond tussen half 12 en 12 de kans heel groot is om het noorderlicht te zien. Dat willen we natuurlijk niet missen.